Парен локомотив № 46.03

Парен локомотив 46.03
Парен локомотив 46.03

Парен локомотив № 46.03 е произведен през 1931 година в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в  локомотивостроенето.    Всички локомотиви от серия 46.00, всяка от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват неуморимо тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в интервала 1967-1969 година.  Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.  По време на своята работа, като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йовков Вапцаров.  Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.

Възстановен отново за движение, за извършване на атракционни пътувания през 2015 г.

Вижте повече

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976 е произведен в заводите Chrzanow Полша през 1949 г. Експонат е от Музейната колекция...

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Изживейте романтика сравнима с "пътуване" назад във времето на парната тяга. Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка...

Теснопътен ретро подвижен състав

Теснопътен ретро-подвижен състав

Теснопътната музейна композиция е реставрирана през 2004 г. и се намира в депо Септември. Движи се по единствената...

Парен локомотив № 01.23

Парен локомотив №01.23

Парен локомотив № 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur – Швейцария през 1935 г. Той е представител...

Запазен оргинален интериор на вагон-салони от "Корона експрес"

Вагони

Използването на вагон-салони в българските железници, води началото си от 1866 г., когато е открита първата жп линия...

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7 е произведена през 1960 година в SGP – Wien, Австрия. Тя се състои от едно първокласно и...

Новини

Debug: ??x??