Теснопътен ретро-подвижен състав

Теснопътен ретро подвижен състав
Теснопътен ретро подвижен състав

Теснопътната музейна композиция е реставрирана през 2004 г. и се намира в депо Септември. Движи се по единствената действаща теснопътна железопътна линия у нас с междурелсие 760 мм от Септември до Добринище.

Ретро-вагоните са неделима част от ретро-композицията. Желателно е те да отговарят на времето на създаване на локомотива.

До сега са възстановени два теснопътни ретро-вагони реставрирани през 2004 г. от ППП Пловдив,  намиращи се  в депо Септември:

Ретро-вагон С764 №502
Ретро-вагон С764 №502
С764  с №502 е единственият оцелял от доставените през 1926 г. за междурелсие 760 мм 4 броя пътнически вагони. Всички те са строени в фабриката строител KOPRIVNICKA VOZOVKA AKC. SPOL. Fabr. № 49328 / 1926 г. След възстановянето е запазено оригинално разпределение във вагона - общо 27 места за сядане ІІІ класа,  по схемата 2+1, всички седалки са дървени, всички багажници са плетени, като оригиналните. Запазени са и прозорците с тяхното отваряне и затваряне с ремък, парното отопление и WC възелът;

Ретро-вагон ВС764 №558
Ретро-вагон ВС764 №558
ВС764  с №558  е единственият оцелял от доставените през 1941 г. за межддурелсие 760 мм 8 броя пътнически вагона строени във WAGGON – UND MASCHINENFABRIK A. G. BAUTZEN – Германия. След възстановяването са запазени оригиналните прозорци с тяхните механизми, парното отопление и WC възелът. След реставрацията вагонът запази първоналният капацитет -  общо 38 места за сядане, от които  6 места ІІ класа и 32 – ІІІ класа, всички места  във вагона са подредени по схемата 2+1;

и един фургон реставриран през 2005 година от ВРУ - Септември:

Фургон-вагон W764 №901
Фургон-вагон W764 №901
W764 с №901,  фургон-вагона е с променено специално оборудване – помещение за началник-влака със странични наблюдателници, багажно отделение, в част от което са изградени радиокабина и помещение за електрически агрегат, захранващ ретровлака.

Теснопътната  се намира в депо Септември. Движи се по единствената действаща теснопътна железопътна линия у нас с междурелсие 760 мм от Септември до Добринище. Разстоянието от Септември до Велинград с теснопътния ретро-влак може да се измине за 2 часа и половина, а споменът от това пътуване остава за цял живот.

Вижте повече

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7 е произведена през 1960 година в SGP – Wien, Австрия. Тя се състои от едно първокласно и...

Запазен оргинален интериор на вагон-салони от "Корона експрес"

Вагони

Използването на вагон-салони в българските железници, води началото си от 1866 г., когато е открита първата жп линия...

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Изживейте романтика сравнима с "пътуване" назад във времето на парната тяга. Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка...

Парен локомотив 46.03

Парен локомотив № 46.03

Парен локомотив № 46.03 е произведен през 1931 година в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с...

Атракционни пътувания с ретро-подвижен състав

Атракционни пътувания с ретро-подвижен състав

Българските държавни железници съществуват повече от 125 години време, през което подвижният състав непрекъснато се е...

"Витоша експрес"

"Витоша експрес"

"Витоша експрес", е влакът на бившия държавен глава Тодор Живков. Вагоните са произведени през 1975 г. в Германия....

Новини

Debug: ??x??