"Корона експрес"

"Корона експрес"
"Корона експрес"

Вагоните от "Корона експрес" са били предназначени за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Това са вагон-салони и специализирани вагони с разнообразно функционално предназначение.

Трите вагон-салони от композицията с номера 050, 051 и 052 са съответно за цар Борис III, царица Йоанна и принц Кирил. Произведени са през 1938-1939 г. в Германия. Във всеки един от тях има апартамент, спални кабини и баня. С луксозното си обзавеждане и съвършени за времето си динамично-ходови качества, те осигуряват висок комфорт при пътуването.

№050-1 А

Първи произведен сериен №050-1 А, предназначен за Цар Борис ІІІ – разполага с 1 служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места за срещи, съвещания и хранене и склад.

№051-9 А

След него е изработен и вагон №051-9 А, който е обслужвал царица Йоанна в периода 1938-1946 г. – има 1 служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места за срещи, съвещания и хранене и склад.

№052-7

Третият е правен в „Касел”- Германия със сериен № 052-7 и е за принц Кирил – има 3 кабини с по 2 легла, спалня с едно легло-тоалетна и баня, 1 салон с 11 места, 1 служебна кабина и кухня.

№055-0

Вагон 055-0 – произведен през 1940 г. от „Линке-Хофман Верке” в Бреслау, Германия, за нуждите на иранския шах. Според твърденията на дългогодишни служители на Ремиза, той останал по време на Втората световна война в България, след края на която сумата за неговото отпътуване за Иран надвишава стойността му в момента. Това е причината днес вагонът да е известен с името „иранка” и по-късно включен в състава на „Корона експрес”. Оборудван е с талига „Гьорлиц” и стандартна за времето си конструкция. Има 7 купета с по 6 места, тапицирани с гълъбово син плюш.

№056-8

Охранителен Вагон 056-8 ДК (фургон) произведен в „Касел” Германия в него има 1 кабина с 6 легла, 2 кабини с по 2 легла, 1 служебна кабина с 1 легло, кухня и отделно има клетка за 9 мотоциклета, с които влакът бил ескортиран.

Два броя вагони от тази композиция са построени в Дряново-България през 1957 г. и 1967 г.

№057-8

Вагон-салон 057-8 (най-големият ни салон от „Корона”) построен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата „Линке-Хофман Верке”-Германия.  Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места

№058-4 А

Вагон-салон 058-4 А построен в Дряново - България през 1967 г. Има 4 купета с по 2 легла едно над друго, 1 купе с 1 легло, салон с 18 места, служебно купе с 2 легла едно над друго, кухня.

През 70 години на ХХ век е произведен в Дряново - България и вагон-фургон 022-0, който има помещение за началник влака, 1 багажно-гараж за 11 мотоциклета, 1 купе с 6 легла и 1 купе с 4 легла.

Запазеният оргинален интериор на вагон-салоните от "Корона експрес", както и квалифицираното обслужване, са подходящи за делови, юбилейни, празнични и туристически пътувания по цялата републиканска железопътна мрежа с нормално междурелсие. Влакът може да се композира с парен или конвенционален локомотив и вагони, чиито брой, вид и подреждане става по желание на нашите клиенти.

Вижте повече

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976 е произведен в заводите Chrzanow Полша през 1949 г. Експонат е от Музейната колекция...

Теснопътен ретро подвижен състав

Теснопътен ретро-подвижен състав

Теснопътната музейна композиция е реставрирана през 2004 г. и се намира в депо Септември. Движи се по единствената...

Запазен оргинален интериор на вагон-салони от "Корона експрес"

Вагони

Използването на вагон-салони в българските железници, води началото си от 1866 г., когато е открита първата жп линия...

Атракционни пътувания с ретро-подвижен състав

Атракционни пътувания с ретро-подвижен състав

Българските държавни железници съществуват повече от 130 години време, през което подвижният състав непрекъснато се е...

"Корона експрес"

"Корона експрес"

Вагоните от "Корона експрес" са били предназначени за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Това...

Парен локомотив № 01.23

Парен локомотив №01.23

Парен локомотив № 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur – Швейцария през 1935 г. Той е представител...

Новини

Debug: ??x??