"Корона експрес"

"Корона експрес"
"Корона експрес"

Вагоните от "Корона експрес" са били предназначени за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Това са вагон-салони и специализирани вагони с разнообразно функционално предназначение.

Трите вагон-салони от композицията с номера 050, 051 и 052 са съответно за цар Борис III, царица Йоанна и принц Кирил. Произведени са през 1938-1939 г. в Германия. Във всеки един от тях има апартамент, спални кабини и баня. С луксозното си обзавеждане и съвършени за времето си динамично-ходови качества, те осигуряват висок комфорт при пътуването.

№050-1 А

Първи произведен сериен №050-1 А, предназначен за Цар Борис ІІІ – разполага с 1 служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места за срещи, съвещания и хранене и склад.

№051-9 А

След него е изработен и вагон №051-9 А, който е обслужвал царица Йоанна в периода 1938-1946 г. – има 1 служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места за срещи, съвещания и хранене и склад.

№052-7

Третият е правен в „Касел”- Германия със сериен № 052-7 и е за принц Кирил – има 3 кабини с по 2 легла, спалня с едно легло-тоалетна и баня, 1 салон с 11 места, 1 служебна кабина и кухня.

№055-0

Вагон 055-0 – произведен през 1940 г. от „Линке-Хофман Верке” в Бреслау, Германия, за нуждите на иранския шах. Според твърденията на дългогодишни служители на Ремиза, той останал по време на Втората световна война в България, след края на която сумата за неговото отпътуване за Иран надвишава стойността му в момента. Това е причината днес вагонът да е известен с името „иранка” и по-късно включен в състава на „Корона експрес”. Оборудван е с талига „Гьорлиц” и стандартна за времето си конструкция. Има 7 купета с по 6 места, тапицирани с гълъбово син плюш.

№056-8

Охранителен Вагон 056-8 ДК (фургон) произведен в „Касел” Германия в него има 1 кабина с 6 легла, 2 кабини с по 2 легла, 1 служебна кабина с 1 легло, кухня и отделно има клетка за 9 мотоциклета, с които влакът бил ескортиран.

Два броя вагони от тази композиция са построени в Дряново-България през 1957 г. и 1967 г.

№057-8

Вагон-салон 057-8 (най-големият ни салон от „Корона”) построен в Дряново - България през 1957 г. по чертежи и конструктивни параметри на фирмата „Линке-Хофман Верке”-Германия.  Има офис, салон с 24 места и салон с 16 места

№058-4 А

Вагон-салон 058-4 А построен в Дряново - България през 1967 г. Има 4 купета с по 2 легла едно над друго, 1 купе с 1 легло, салон с 18 места, служебно купе с 2 легла едно над друго, кухня.

През 70 години на ХХ век е произведен в Дряново - България и вагон-фургон 022-0, който има помещение за началник влака, 1 багажно-гараж за 11 мотоциклета, 1 купе с 6 легла и 1 купе с 4 легла.

Запазеният оргинален интериор на вагон-салоните от "Корона експрес", както и квалифицираното обслужване, са подходящи за делови, юбилейни, празнични и туристически пътувания по цялата републиканска железопътна мрежа с нормално междурелсие. Влакът може да се композира с парен или конвенционален локомотив и вагони, чиито брой, вид и подреждане става по желание на нашите клиенти.

Вижте повече

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка

Изживейте романтика сравнима с "пътуване" назад във времето на парната тяга. Атракционни пътувания с ретро-теснолинейка...

"Корона експрес"

"Корона експрес"

Вагоните от "Корона експрес" са били предназначени за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Това...

Парен локомотив № 01.23

Парен локомотив №01.23

Парен локомотив № 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur – Швейцария през 1935 г. Той е представител...

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7

Дизелова мотриса №19 001.7 е произведена през 1960 година в SGP – Wien, Австрия. Тя се състои от едно първокласно и...

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976

Теснопътен парен локомотив №60976 е произведен в заводите Chrzanow Полша през 1949 г. Експонат е от Музейната колекция...

Теснопътен ретро подвижен състав

Теснопътен ретро-подвижен състав

Теснопътната музейна композиция е реставрирана през 2004 г. и се намира в депо Септември. Движи се по единствената...

Новини

Debug: ??x??